Trudne wychodzenie z kryzysu
Światowe lotnictwo nadal jest pogrążone w stratach. I nie wyjdzie z nich do 2023 r. – wynika z prognoz przedstawionych w Bostonie przez Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych IATA.
Dobra wiadomość jest taka, że w 2050 r. transport lotniczy ma być neutralny dla środowiska. Lotnictwo odpowiada za ok. 2 proc. globalnych emisji.
– Wbrew pozorom ten termin jest naprawdę bardzo bliski ze względu na ogrom pracy, jaką musimy wykonać – mówi Sebastian Mikosz, zastępca szefa IATA.
Ta redukcja ma się odbyć stopniowo, dzięki wprowadzeniu na masową skalę ekologicznych paliw (SAF), nowym technologiom, zmianach w infrastrukturze i transakcjom offsetowym na rynku CO2. Dla linii, które muszą się do tego przygotować już teraz, to ogromne koszty. Chociażby SAF jest dzisiaj trzy–cztery razy droższe od spalanej powszechnie nafty lotniczej, a pasażerowie bardzo niechętnie dopłacają do biletów kwoty pokrywające neutralizację emisji. Robi to tylko co dziesiąta osoba kupująca bilety, pięć lata temu robiła co 100. Najhojniejsi są...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta