Odpłatne przekazanie kuponów rabatowych trzeba opodatkować
Kupon rabatowy emitowany przez spółkę i sprzedawany partnerowi, a następnie przekazany uczestnikom promocji jest nierozerwalnie związany z rabatem udzielanym przy sprzedaży dokonywanej przez spółkę. Tym samym odpłatne przekazanie przez nią kodów rabatowych na rzecz partnera stanowi czynność podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
Stan faktyczny interpretacji 0112-KDIL1-1.4012.246.
2021.2.AW wydanej 12 lipca 2021 r. przez dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej dotyczy spółki będącej organizatorem sieci w systemie franczyzowym (dalej: spółka) która sprzedaje swojemu partnerowi (dalej: partner) kupony rabatowe na produkty ze swojej oferty. Kupony te są później przekazywane klientom (dalej: uczestnicy promocji), którzy mogą zrealizować je w sklepie własnym spółki lub sklepie franczyzobiorcy należącym do sieci spółki. Rabaty nie stanowią ekwiwalentu za wydanie towaru, a jedynie obniżają cenę do np. symbolicznej złotówki. Mimo skorzystania z kuponu, nadal należy zapłacić za towar. Nie można więc uznać, że kupony służą bezgotówkowej wymianie za towar jak bony czy vouchery.
Kupony rabatowe dotyczą ściśle określonych towarów lub grup towarów, na przykład produktów mleczarskich lub soków owocowych. Późniejsza sprzedaż towaru uczestnikowi promocji ewidencjonowana jest na kasie fiskalnej i dokumentowana paragonem, na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta