Zadanie jest trudne, ale wszystko idzie zgodnie z planem
Podanie preferowanej lokalizacji, gdzie ostatecznie powstanie Port Solidarność, oraz podpisanie umowy z koreańskim Lotniskiem Incheon i wejście kapitału koreańskiego do tego projektu, to dwa najważniejsze punkty w realizacji projektu budowy Centralnego Portu Lotniczego CPK. materiał we współpracy z Centralnym Portem Komunikacyjnym
Najwięcej jednak wydarzyło się w części kolejowej projektu. Rozpoczął się również wykup nieruchomości. I nie zmieniła się data wbicia pierwszej łopaty: ma to być rok 2023.
Czy jest to dobry czas na tak potężną inwestycję?
– Tak, można mieć wątpliwości, czy rzeczywiście w tak trudnych dla lotnictwa czasach jest na pewno właściwy moment na budowanie nowego lotniska. Ale jeśli teraz się wstrzyma taką inwestycję, to za pięć lat wszyscy powiedzą: dlaczego wtedy nie zbudowaliśmy lotniska. Bo kryzys jest najlepszym czasem na wielkie inwestycje infrastrukturalne, a Polska potrzebuje nowego lotniska. Ale czy teraz jest najlepszy czas na jego budowę ? Oczywiście, że nie. W takim razie, czy to lotnisko będzie niezbędne w przyszłości? Absolutnie tak – powiedział „Rzeczpospolitej" Willie Walsh, dyrektor generalny Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA).
Port Solidarność: inwestor mniejszościowy
i lokalizacja
9 grudnia 2021 podpisane zostały porozumienia o współpracy polskiego rządu i CPK z przedstawicielami Lotniska Incheon w Seulu i południowokoreańskiego Ministerstwa Infrastruktury (MOLIT), a Koreańczycy zapowiedzieli zaangażowanie kapitałowe w polski projekt. Porozumienie zakłada działania zmierzające do powstania joint venture, w którym Koreańczycy mają objąć mniejszościowy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta