Motywacja i rozwój idą do sieci
Spopularyzowana w czasie pandemii praca zdalna i hybrydowa wpłynęła na rynek szkoleń i świadczeń pracowniczych. Nowa rzeczywistość przyśpieszyła cyfryzację nauczania i zwiększyła udział benefitów w formie online.
Połowa polskich pracowników w niedawnym badaniu przeprowadzonym dla firm Skanska i Business Link wskazała, że chcieliby docelowo pracować w formie hybrydowej, łącząc pracę w biurze ze zdalną (tzw. home office). Jeszcze częściej o hybrydowej lub zdalnej formule pracy myślą specjaliści i menedżerowie; według badania Antal tylko 16 proc. z nich chciałoby wykonywać swoje obowiązki wyłącznie w biurze.
Te potrzeby, które wobec silnej konkurencji o talenty pracodawcom trudno jest ignorować, zmuszają firmy do przemyślenia pakietów benefitów, a także programów rozwojowych, tym bardziej że pandemia zwiększyła ich otwartość na w pełni zdalną pracę. Specjalistów pracujących z innego miasta albo kraju słabo zmotywują benefity typu darmowa kawa, owocowe czwartki czy piątki pizzy w biurze.
Lepiej to zrobi elastyczność pracy (wybór godzin i miejsca jej wykonywania), a także benefity wspierające kondycję psychofizyczną i zdrowie, w tym rozbudowany pakiet opieki medycznej, która nie tylko z powodu pandemii jest coraz...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta