Kultura organizacyjna wpływa na markę pracodawcy
Aktywne, angażujące i świadome zarządzanie przedsiębiorstwem i propagowanie jego pozytywnego wizerunku na zewnątrz, zachęca zdolnych specjalistów do szukania w nim pracy, obniża koszty rekrutacji i wynagrodzenia pracownika oraz stabilizuje zatrudnienie u takiego pracodawcy.
Przy zarządzaniu wizerunkiem przedsiębiorcy jako atrakcyjnym miejscem do pracy świetnie sprawdzają się marketingowe metody dotarcia do klientów, wybierających w efekcie tych starań ten, a nie inny towar lub usługę. W tym przypadku warto stosować te formy komunikacji, zachęcające zdolnych kandydatów do aplikowania w pierwszej kolejności w firmie dbającej o angażującą atmosferę pracy. Wtedy budowanie marki pracodawcy przyciąga talenty, a ci nowi zdolni pracują na dalszy rozwój pracodawcy i budują jego pozytywny wizerunek. Taka samonapędzająca się konstrukcja składa się z kilku podstawowych elementów stanowiących podstawę tego mechanizmu.
Kompetentny menedżer
Każda organizacja zyskuje na wizerunku, gdy na jej czele stoi kompetentny menedżer, z jasno określoną misją, strategią i wartościami, którymi się kieruje przy podejmowaniu ważnych decyzji. Taki lider budzący zaufanie wśród zatrudnionych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta