Lubuskie szkoły zyskają na naukach matematycznych i przyrodniczych
W wybranych placówkach województwa pojawi się nowy sprzęt i dodatkowe zajęcia, a nauczyciele będą mogli skorzystać z kursów podnoszących kwalifikacje.
Placówki szkolne zostaną wyłonione w drodze konkursu, który prowadzony jest w ramach działania 8.2.1 „Wyrównywanie dysproporcji w jakości kształcenia na poziomie ogólnym oraz dostosowanie oferty edukacyjnej do potrzeb uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych i zdrowotnych – projekty realizowane poza formułą ZIT”, programu województwa lubuskiego. W każdej z wybranych szkół, charakteryzujących się inną lokalizacją, liczbą uczniów oraz wynikami określonymi na podstawie egzaminów ósmoklasistów, realizowane będą podobne działania. Powinny one mieć na celu tworzenie warunków dla nauczania opartego na metodzie eksperymentu i obowiązkowo obejmować:
∑ wyposażenie szkolnych pracowni w narzędzia do nauczania kompetencji matematyczno-przyrodniczych,
∑ doskonalenie umiejętności, kompetencji lub kwalifikacji zawodowych nauczycieli, w tym nauczycieli przedmiotów przyrodniczych lub matematyki, niezbędnych do prowadzenia procesu nauczania opartego na metodzie eksperymentu,
∑ kształtowanie i rozwijanie kompetencji matematyczno-przyrodniczych uczniów lub słuchaczy.
Jeszcze raz należy podkreślić, że cały projekt musi być tak zaplanowany, aby zmieściły się w nim trzy powyższe zadania.
Eksperyment
W wytypowanych szkołach projekty mają być bowiem tożsame i takie też ma być wsparcie dla...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta