Drugie życie opakowań
Opakowania zmieniają się w wyniku innowacyjnego wzornictwa, ale przede wszystkim oczekiwań konsumentów. To szansa na dalsze ograniczanie negatywnego ich wpływu na środowisko naturalne
Producenci poszukują pomysłów na coraz bardziej zrównoważone opakowania, które z jednej strony będą skutecznie chroniły produkty i równocześnie nie szkodziły naszej planecie.
Chętnie pozbyliśmy się foliówek
Polacy mają coraz większą świadomość ekologiczną. Jak wynika z badań Polskiego Instytutu Ekonomicznego, zaledwie niespełna siedem proc. respondentów jest zdania, że zmiana przez nich nawyków konsumpcyjnych byłaby czymś trudnym. 82 proc. pytanych uważa rzadsze wymienianie sprzętu elektronicznego za najłatwiejszą do wdrożenia zmianę konsumpcyjną ograniczającą indywidualne emisje.
Najtrudniej byłoby Polakom pożegnać się z mięsem i nabiałem (ok. 57 proc. odpowiedzi wskazujących na trudność). Badani ujawnili pozytywny stosunek do wypływających ze wzrostu postulatów regulacyjnych. Aż 83,3 proc. poparło postulat ograniczenia jednorazówek, 72 proc. przychylnie patrzy na uwzględnianie kosztów środowiskowych w cenach produktów, a 60,9 proc. jest zdania, że wysokoemisyjne branże nie powinny być wspierane.
Według European Organization for Packaging and Environmnent opakowanie, które przyczynia się to realizacji...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta