Nie porzucamy polis i abonamentów zdrowotnych, choć ceny rosną
Obawy o zdrowie i dostęp do państwowej medycyny, spotęgowane pandemią, wciąż napędzają sprzedaż ubezpieczeń i abonamentów zdrowotnych. Polacy nie rezygnują z nich mimo inflacji pustoszącej domowe budżety.
Polska Izba Ubezpieczeń podliczyła, że w pierwszej połowie 2022 r. na ubezpieczenia zdrowotne Polacy wydali prawie 550 mln zł. W całym 2021 r. było to 1,080 mld zł. Liczba posiadaczy polis zdrowotnych wzrosła rok do roku o 11,6 proc., do 3,951 mln. Rośnie też sprzedaż abonamentów medycznych. Tu twardych danych nie ma, szacuje się jednak, że liczba abonamentów na usługi lekarskie jest zbliżona do liczby polis.
– Ten segment cały czas się rozwija, w tym roku notujemy wzrost sprzedaży abonamentów na poziomie 10 proc. – mówi „Rz” Jacek Rozwadowski, prezes zarządu Grupy Enel-Med. —psk