Zrównoważony biznes trudno jest rozwijać bez strategicznego podejścia
Tylko firmy, które wprowadzą ESG do swojej długoterminowej strategii, będą w stanie sprostać wymaganiom regulacyjnym dotyczącym raportowania niefinansowego i spełniać rosnące oczekiwania inwestorów, konsumentów i partnerów biznesowych.
– Jeszcze do niedawna zrównoważony rozwój postrzegany był wyłącznie przez pryzmat obowiązków raportowych lub haseł, pod którymi kryło się niewiele praktycznych działań. Dzisiaj ESG staje się coraz ważniejszym elementem kształtującym konkurencyjność przedsiębiorstw – twierdzi Michał Piotrowiak, menedżer w firmie doradztwa strategicznego EY-Parthenon. Zwraca uwagę na potrzebę długoterminowej polityki zrównoważonego rozwoju i strategii ESG – poza wymaganiami czysto regulacyjnymi strategia ESG może bowiem ułatwić dostęp do kapitału oraz pomóc uzyskać przewagę w walce o talenty na rynku pracy.
Misja i codzienność
Chociaż istotnym czynnikiem, który skłania przedsiębiorstwa do zajęcia się tematyką zrównoważonego rozwoju, są regulacje, w tym zwłaszcza te dotyczące raportowania kwestii niefinansowych określanych angielskim skrótem ESG (odpowiedzialność środowiskowa, społeczna oraz ład korporacyjny), to nie mniej ważnym czynnikiem, który wymusza zmiany w podejściu do zarządzania biznesem, są inwestorzy i konsumenci. Potwierdziło to lutowe badanie IBRiS przeprowadzone na zlecenie EY, które na próbie 200 firm zatrudniających co najmniej 200 pracowników miało ocenić, czy polski biznes jest zrównoważony.
Aż 90 proc. badanych przedsiębiorstw zapewniło, że ich misja zawiera aspekty związane z ESG, a co więcej, ponad...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta