Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Reklamowanie w trakcie gry bez preferencji

25 października 2023 | Rachunkowość | Aleksandra Tarka

Zyski z reklam nie stanowią przychodów z kwalifikowanych IP mających wpływ na dochód podlegający opodatkowaniu preferencyjna stawką 5 proc.

Sprawa dotyczyła interpretacji z listopada 2022 r. Wystąpiła o nią spółka zajmująca się projektowaniem, tworzeniem, rozwijaniem i wydawaniem gier wideo, w szczególności na PC, konsole i urządzenia mobilne.

We wniosku wyjaśniła, że współpracuje z partnerami – indywidualnymi przedsiębiorcami. Zgodnie z umowami partnerzy przenoszą na spółkę autorskie prawa majątkowe do zamówionych dzieł i materiałów źródłowych. Gry stanowią programy komputerowe, wytworzone poprzez proces programowania.

Podatniczka tłumaczyła, że w momencie ukończenia danej gry w stopniu umożliwiającym korzystanie z niej przez graczy, ma miejsce jej premiera. Sprzedaż gier polega zaś na udzielaniu licencji, które w pierwszej kolejności udzielane są podmiotom prowadzącym platformy. Dystrybutorzy udzielają licencji na grę użytkownikom końcowym. Dystrybutorzy pośredniczą również w płatnościach. Spółka wyjaśniła, że jej gry są komercjalizowane w dwóch modelach: jako tzw. premium oraz free-to-play. Każdy z modeli umożliwia generowanie przychodów z wyprodukowanych gier w odmiennej formie.

W tym drugim przypadku przychód występuje na...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12708

Wydanie: 12708

Spis treści
Zamów abonament