Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Statystyka publiczna w badaniu rynku mediów

31 maja 2024 | Ekonomia i rynek | Krzysztof Lenarczyk
autor zdjęcia: mat. pras.
źródło: Rzeczpospolita

Pozyskane od operatorów zagregowane dane wystarczą do opracowania wyników pokazujących, jak poszczególne stacje odbierane są na poszczególnych obszarach geograficznych.

Przedstawienie wniosku o postawienie przed Trybunałem Stanu Macieja Świrskiego, przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, zwróciło uwagę na badanie rynku mediów w ramach statystyki publicznej. Czym jest więc zaniechanie, jakiego dopuścił się Maciej Świrski, i dlaczego jest to istotne dla rynku?

Już od wielu lat toczy się spór o to, kto i jak ma pokazywać, co i kiedy oglądamy. Na całym świecie wypracowywane są metodologie rynkowych badań mediów, za którymi idą duże pieniądze oraz wpływy największych koncernów. Obszar ten jest bardzo sterylny i niedostępny dla całego rynku, a szczególnie dla mniejszych graczy.

Czym jest „odbiór” i czym się różni od „oglądalności”

Pozostaje jednak cały ważny obszar rynku dostawców sygnałów telewizyjnych, czyli szeroko pojętych tzw....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12886

Wydanie: 12886

Spis treści
Zamów abonament