Konsumenci znad Wisły gonią kraje Zachodu w e-zakupach
W 2023 r. przeciętny Polak w sklepach online zostawił ponad 1 tys. dol. To aż o 40 proc. więcej niż rok wcześniej.
Widać, że systematycznie zmniejsza się dystans pod względem wartości wydatków internetowych, ale dogonienie czołowych krajów zajmie jeszcze trochę czasu. Przykładowo Czech wydał w 2023 roku ponad 1,2 tys. dol., a w krajach zachodnich jest to nawet kilka razy więcej niż nad Wisłą.
Odrabianie strat
Na rynku nadal widać oznaki spowolnienia. Dane Salesforce Shopping Index za pierwszy kwartał 2024 r. pokazują, że kupujący wciąż są ostrożni i ograniczają wydatki, prawdopodobnie oszczędzając na duże zakupy w późniejszym terminie. Z opracowania wynika, że globalna sprzedaż online wzrosła 2 proc. r./r., przy czym ruch internetowy i średnia wartość jednego zamówienia wzrosła tylko o 1 proc. W efekcie pomimo większego ruchu oraz wydatków globalna liczba zamówień nadal się zmniejsza, spadając o 2 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem.
Choć Europa w ostatnich kwartałach napędzała globalny wzrost, w ostatnim kwartale również zanotowała...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta