Konkurencja na rynku jest bardzo mocna
Tylko w tym roku powstało już ok. 5 tys. sklepów internetowych, co zapowiada dla sektora kolejny świetny rok. Jednak nie brak też wyzwań dla przedsiębiorców.
Liczba sklepów internetowych zbliżyła się już do 66 tys. na koniec 2023 r. i w ostatnich latach mocno rośnie. Tylko w 2023 r. powstało ich niemal 8 tys. mimo spowolnienia w wydatkach konsumpcyjnych. Ten rok zapowiada się nawet lepszy: w 2024 r. powstało już niemal 5 tys. nowych e-sklepów – wynika z danych wywiadowni gospodarczej Dun & Bradstreet Poland, które „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza.
Stolica sektora
– Polski e-handel stanie się więc w najbliższych dniach europejską stolicą sektora, co powinno nas bardzo cieszyć, bo świadczy to o dojrzałości i wysokim rozwoju tego obszaru gospodarki – mówi Sebastian Błaszkiewicz, szef sprzedaży Unity Group. – Już zgodnie z danymi GUS kwiecień w e-commerce przyniósł ożywienie – sprzedaż internetowa wzrosła rok do roku o 14,2 proc., a udział tego kanału w całkowitej sprzedaży detalicznej zwiększył się do 8,8 proc. – dodaje. Także wskaźnik BaseLinker index wskazywał w tym miesiącu wzrost sprzedaży czołowych e-commerce’ów w Polsce o 17,2 proc. r./r. Dotyczy to zarówno liczby zamówień ze wzrostem o 15 proc. r./r., jak i średniej wartości zamówienia, która wzrosła już do 202,6 zł.
Rynek jest jednak mocno konkurencyjny, statystycznie już po pierwszym roku działalności znika 5 proc....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta