Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE
POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA

Już nie tylko cena jest w cenie

31 maja 2024 | Pierwsza strona | Piotr Mazurkiewicz

Coraz mniej Polaków deklaruje, że cena jest głównym czynnikiem, jaki biorą pod uwagę na zakupach. Patrzą też na markę, walory zdrowotne czy lokalność produktu.

Obecnie 39 proc. Polaków w kontekście kryteriów wyboru towarów na zakupach wymienia cenę, podczas gdy jeszcze w 2022 r. było to ponad 50 proc. Tak wynika z kwietniowej edycji badania Current Consumer Mood firmy GfK – An NIQ Company, który „Rz” poznała jako pierwsza.

Ponadto 34 proc. wybiera towary na podstawie ich kryteriów zdrowotnych. 32 proc. kieruje się ulubioną marką. Dla 29 proc. ważny jest patriotyzm zakupowy, dla 25 proc. – lokalność produkcji, a dla 25 proc. – ekologia.

– Przed pandemią wyraźnie widać było, że na wybory konsumenckie zaczynają wpływać trendy proekologiczne, dbałość o zdrowie, a także aspekt lokalności. Później świat zupełnie się zmienił, kluczowe stało się dla nas bezpieczeństwo, a następnie dwucyfrowa inflacja uwypukliła znaczenie niskiej ceny – mówi Dominika Grusznic-Drobińska z GfK – an NIQ Company. – Teraz okres stabilizacji w gospodarce jest dla polskich konsumentów wystarczający, by znów mocniej dopuścili oni do siebie inne kryteria niż cena – dodaje.

POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA
Wydanie: 12886

Wydanie: 12886

Spis treści
Zamów abonament