Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Norweski klimat baletowego teatru

23 października 2024 | Kultura | Jacek Marczyński
Edward Clug (z lewej) i Kristóf Szabó podczas próby „Peera Gynta”
autor zdjęcia: Ewa Krasucka/TW-ON
źródło: Rzeczpospolita
Edward Clug (z lewej) i Kristóf Szabó podczas próby „Peera Gynta”

Peer Gynt, kultowy bohater romantyczny stanie się współczesnym człowiekiem w spektaklu Polskiego Baletu Narodowego. Premiera już w piątek w Teatrze Wielkim.

Tym razem twórcą premiery nie jest dyrektor Polskiego Baletu Narodowego Krzysztof Pastor. Przygotowuje ją 51-letni choreograf słoweński Edward Clug, który międzynarodowe uznanie zdobył, prowadząc zespół w Mariborze. Od kilkunastu lat pracuje również w teatrach niemal całej Europy.

Jego dwuaktowy spektakl „Peer Gynt” narodził się w 2015 roku w Zurychu. W ciągu kolejnych lat Edward Clug zrealizował go takze m.in. w Wiedniu, Hanowerze czy Lipsku, wiosną przyszłego roku kolejna premiera odbędzie się w La Scali.

Podstawą jest słynny dramat Henryka Ibsena, będący oskarżeniem XIX-wiecznego społeczeństwa norweskiego, egoistyczne zapatrzenie w siebie i brak duchowości.

Tytułowy bohater to prosty wieśniak, który nie liczy się z nikim, żyje w świecie wygórowanych marzeń i pragnień. By je zrealizować, wyrusza w świat i choć doświadczył...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 13009

Wydanie: 13009

Spis treści
Zamów abonament