Handlowcy są największymi pesymistami w polskim biznesie
Sklepy czarno widzą swoją przyszłość, a ten rok zapowiada się dla nich jako kolejny pełen wyzwań. Dla odmiany pozytywnie swoje perspektywy ocenia choćby sektor nieruchomości.
W I kwartale 2025 roku wskaźnik optymizmu spadł w Polsce do poziomu -1 proc., czyli minimalnie przeważają pesymiści – wynika z badania przez Dun & Bradstreet przeprowadzonego na 32 rynkach.
Najmniej optymizmu co do swojej przyszłości mają firmy z branży sprzedaży detalicznej i hurtowej (ogółem ich poziom optymizmu spadł do -15 proc.). Niewiele lepiej jest w branży budowlanej, finansowej i przemysłu metalurgicznego, gdzie odczucie optymizmu spadło do poziomu -13 proc. – mówi Tomasz Starzyk, rzecznik Dun & Bradstreet Poland. – Na 6-proc. plusie jest branża HoReCa, media (informacja i komunikacja) z 8 proc., a także – z 23-proc. wzrostem optymizmu – branża nieruchomości – dodaje.
Branżowych ekspertów takie dane nie dziwią. – Nastrojom w handlu trudno się dziwić, a wynika to z wielu czynników. Poczynając od postępującej dominacji kanału dyskontowego na rynku, co oznacza choćby proponowanie przez producentów pozostałym graczom rynkowym gorszych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
