Grupa Azoty z nową strategią. Oto jej główne założenia
Działająca w sektorze chemicznym grupa przedstawiła strategię rozwoju zawierającą cele finansowe na lata 2025–2030.
Celem Grupy Azoty w perspektywie do 2030 r. jest wzrost przychodów ze sprzedaży do 17–18 mld zł i poprawa wyniku EBITDA do 1,9–2 mld, co przełoży się na rentowność EBITDA przekraczającą 10 proc. Dla porównania, w 2024 r. wynik EBITDA grupy był 330 mln zł pod kreską, a przychody wyniosły nieco ponad 13 mld zł. Istotnym elementem strategii jest utrzymanie dyscypliny finansowej i zakładany spadek wskaźnika zadłużenia netto do EBITDA poniżej 2,5. Planowane skumulowane wydatki inwestycyjne w okresie trwania strategii wyniosą od 3 mld do 4 mld zł, w tym z wykorzystaniem finansowania zewnętrznego.
Cel: 50 proc. rynku
W wymiarze operacyjnym grupa planuje wzmocnić pozycję drugiego co do wielkości producenta nawozów w Unii Europejskiej i przekroczyć 50 proc. udziału w polskim rynku...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)