Szkoła publiczna musi jasno uzasadnić odmowę przyjęcia dziecka
Choć szkoła ma autonomię w określaniu kryteriów rekrutacyjnych, nie zwalnia to jej z obowiązku rzetelnego, przejrzystego i indywidualnego uzasadnienia odmowy przyjęcia.
Rozpatrywana przez Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu sprawa dotyczyła skargi rodziców dziewczynki, której odmówiono przyjęcia do pierwszej klasy publicznej szkoły podstawowej prowadzonej przez fundację. Dziewczynka nie mieszkała w obwodzie szkoły. Rodzice wskazywali, że w toku rekrutacji nie przedstawiono im ani kryteriów oceny, ani punktacji, jaką uzyskało dziecko. Pomimo wielokrotnych próśb nie otrzymali też informacji o sposobie oceny spotkań z dzieckiem i rodzicami. W ich ocenie proces rekrutacyjny był nietransparentny i dyskryminujący wobec dzieci wymagających dłuższego procesu adaptacyjnego.
Szkoła broniła się, uzasadniając, że przepisy prawa oświatowego nie nakładają na nią obowiązku tworzenia rozbudowanego systemu punktowego....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)