Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Konsumenci, technologia i marketplace’y

12 listopada 2025 | Biznes | Adam Ciesielczyk
autor zdjęcia: mat. pras.
źródło: Rzeczpospolita

Opinie klientów stanowią cenne narzędzie dla firm do monitorowania jakości oferowanych produktów i usług.

Zmieniające się przyzwyczajenia konsumenckie oraz dynamiczny rozwój technologii cyfrowych spowodowały, że rola marketplace’ów w świecie e-commerce staje się dominująca. Jako prezes spółki obserwuję to zjawisko zarówno w danych operacyjnych, jak i w analizach branżowych. Wnioski z różnych źródeł można podsumować w prosty sposób: konsumenci coraz częściej oczekują kompleksowych rozwiązań – szybkich, wygodnych, zintegrowanych i dopasowanych do ich potrzeb. Typowe dla obecnych czasów jest też zacieranie granic między branżami. Widzimy, jak nie tylko sklepy internetowe, ale i tradycyjni giganci, tacy jak sieci z elektroniką i książkami, przekształcają się w platformy, oferując coraz szerszy asortyment wielu sprzedawców w jednym miejscu.

Dziś konsument chce nie tylko szybko kupić produkt, ale też łatwo i bez problemów go dostać. W świecie, w którym czas stał się dobrem deficytowym, decyzje zakupowe są podejmowane impulsywnie i błyskawicznie – podczas przerwy w pracy, w kolejce czy w autobusie. Marketplace’y umożliwiają klientowi zakup z wielu kategorii produktów w jednym miejscu, jednym...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 13326

Wydanie: 13326

Spis treści

Zamów abonament