Gotowe posiłki zdobywają polski rynek
W 2008 r. sprzedaż dań gotowych zwiększy się w Polsce o 3 proc., do ponad 712 mln zł – szacuje instytut badawczy Euromonitor International.
Do 2012 r. wartość całego rynku gotowych posiłków, w tym mrożonek, sałatek i pizzy, wzrośnie o 14 proc. Znacznie większymi optymistami pod tym względem są producenci. – Popyt na dania gotowe powinien się zwiększać o ok. 10 proc. rocznie – uważa Paweł Nowakowski, prezes giełdowej spółki Makarony Polskie, która jest właścicielem firmy Stoczek.
Zdaniem Krzysztofa Półgrabii, dyrektora do spraw finansowych giełdowego Pamapolu, wzrost popytu na dania gotowe będzie napędzać m.in. rosnąca zamożność Polaków.
W najbliższych latach rynek tych dań będzie rósł przede wszystkim dzięki posiłkom w nowoczesnych opakowaniach. Dania na tackach, które można odgrzać w kuchenkach mikrofalowych, wprowadziły już firmy Mispol, Profi oraz Graal, który do tej pory koncentrował się na przetworach rybnych. Pod koniec roku ich produkcję rozpocznie Pamapol.