Polskie firmy idą w świat
Ponad 40 proc. polskich firm prowadzi działalność za granicą. Większość z nich ma nadzieję, że ich przychody z eksportu będą rosły w najbliższych latach
Barbara Mejssner
Kierunki ekspansji producentów oprogramowania są bardzo różne. Zwykle rozpoczyna się od rynków sąsiadów – kilkanaście firm sprzedaje swoje oprogramowanie do zarządzania na Wschodzie; głównie w Rosji i na Ukrainie. Ale rodzime produkty trafiają także do Czech, Niemiec, na Słowację czy Litwę. Według samych firm najbardziej perspektywicznym kierunkiem ekspansji wydają się Rosja, Ukraina, Rumunia i Bułgaria.Niektórym polskim firmom IT udało się ze sprzedaży zagranicznej uczynić główne źródło dochodów. Jedną z nich jest Transition Technologies produkująca specjalistyczne oprogramowanie dla różnych gałęzi przemysłu (m.in. aplikacje dla energetyki i pakiety optymalizujące procesy produkcyjne).
Spółka AdRem Software posiada swoje oddziały w Krakowie, Londynie i Nowym Jorku, a w 2004 r. rozpoczęła przez partnerów sprzedaż na rynku azjatyckim. AdRem Software jest producentem m.in. narzędzi do diagnozowania i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta