Internet, odsłona druga
Popularność Web 2.0 staje się wyzwaniem dla firm. Zmusza je do dopuszczenia klientów do swoich portali, wortali i usług internetowych. Firmy wciąż jednak niechętnie otwierają się na klientów z obawy na bezpieczeństwo ich sieci
Termin Web 2.0 robi na świecie wielką karierę. Jest to nowy standard usług internetowych pozwalający użytkownikom na dzielenie się nie tylko informacją, ale obrazem i słowem. Coraz popularniejsze serwisy społecznościowe wymuszają na firmach zmianę modelu ich działania w sieci. A jeśli opóźnią inwestycje związane z otwarciem się na konsumenta, mogą utracić swoje pozycje rynkowe.
Menedżerowie są gotowi
Web 2.0 daje firmie duże możliwości. Jednak podczas gdy media zaczynają coraz śmielej korzystać z nowych narzędzi: blogów, wiki, RSS-ów czy serwisów społecznościowych, firmy z innych branż nie postrzegają jeszcze Web 2.0 jako trendu, w który trzeba się włączyć.
Z badania firmy doradczej McKinsey wynika jednak, że: 80 proc. menedżerów używa i jest gotowe zainwestować w systemy komunikujące jednych z drugimi, np. sprzedawcę z hurtownikiem (RSS może na przykład informować sprzedawcę o nadejściu partii towaru). Równocześnie 48 proc. menedżerów jest gotowych na inwestycje w narzędzia takie jak wiki rozwijające zbiorową wiedzę w firmie, by móc podejmować lepsze decyzje. Wśród ankietowanych aż 47 proc. menedżerów myśli o inwestycji w narzędzia do zarządzania sieciami P2P („peer-to-peer”), traktowanymi bardziej jako wewnętrzne sieci wymiany plików w ramach firmy niż z klientami czy dostawcami.
W sierpniu i wrześniu 2007...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta