Nieudana kolekcja Trolla
Słabsze od oczekiwań opublikowane wczoraj przez spółkę wyniki trzech kwartałów rozczarowały inwestorów.
Wprawdzie przychody ze sprzedaży (183,3 mln zł) okazały się wyższe, niż uzyskane w tym samym czasie w 2006 r. (178,6 mln zł), ale firma nadal ma na koncie poważną stratę (6,3 mln zł). Kurs Redanu, dystrybutora odzieży, spadł w środę o ponad 14 proc., do 4,97 zł.
Przyczyną gorszych wyników finansowych są problemy z jedną z marek firmy – Troll. Tegoroczna nieudana kolekcja była niedopasowana do oczekiwań klientów. Pogorszyła się też efektywność tej sieci sprzedaży, zbyt późno zmieniono umowy franczyzowe z placówkami. Lepiej wypadły w tym roku pozostałe marki: Top Secret i Textilmarket.
Spółka zapowiada działania naprawcze. Opracowywana jest nowa strategia marketingowa dla Trolla. Zlikwidowane zostaną niedochodowe sklepy. Prowadzona będzie dalsza zmiana umów franczyzowych. Placówki, które działają już na nowych zasadach, zwiększają sprzedaż o ponad 50 proc. Rozwijana ma być sieć Top Secret za granicą.