Skonsultuj z radą ważne sprawy firmowe
Twoje obowiązki wobec rady pracowników nie ograniczają się tylko do informowania jej o ważnych kwestiach dla zakładu. Musisz z nią także przeprowadzać konsultacje
Przeprowadzanie konsultacji oznacza wymianę poglądów oraz podjęcie dialogu między pracodawcą a radą pracowników. Tak tłumaczy to ustawa z 7 kwietnia 2006 r. o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji (DzU nr 79, poz. 550, dalej ustawa).
Szef ma więc obowiązek prowadzić konsultacje z radą pracowników w sprawach dotyczących:
∑ stanu, struktury i przewidywanych zmian zatrudnienia oraz działań mających na celu utrzymanie poziomu zatrudnienia,
∑ działań, które mogą powodować istotne zmiany w organizacji pracy lub podstawach zatrudnienia.
Ta forma współdziałania dotyczy wyłącznie zagadnień pracowniczych. W sprawach gospodarczych radzie przysługuje jedynie prawo wypowiedzenia się, czyli zaopiniowania przekazywanych przez pracodawcę informacji o sytuacji ekonomicznej przedsiębiorstwa.
Jak prowadzić rozmowy
Ustawa zawiera wskazówki...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta