Ratusz nie potrafi wypromować miasta
Magdalena Kordas, Nocna przewodniczka - Prowadzi Agencję Turystyki Rozrywkowej Night Guides www.night-guides.com
Co zagranicznym turystom najbardziej podoba się w Warszawie?
Magdalena Kordas: My pokazujemy im życie nocne stolicy: kluby, restauracje. Podoba im się standard, jakość lokali i obsługi. To nieprawda, że pobawić można się tylko w Paryżu czy Londynie. Mamy dobrych DJ-ów, których turyści chwalą. Podoba im się też Stara Praga. Dziwią się, że nie jest reklamowana. Zauważają, że Warszawa nocą jest kolorowa, dobrze oświetlona.
Jakie grzechy popełnia miejskie Biuro Promocji?
Sam urząd nie jest w stanie wypromować miasta. Powinien wspierać osoby takie jak my, które wiedzą, jak to robić, ale brakuje im pieniędzy. „Zakochaj się w Warszawie” to przecież puste hasło. Urzędnicy powinni wyjść do turystów i zapytać ich, czego im brakuje, a nie zza biurka decydować o tym, że zwiedzającym najbardziej potrzebny jest np. podświetlany most.