Firma może w reklamie używać znaku towarowego swojego konkurenta
Dopuszczalne jest używanie logo innej firmy, pod warunkiem, że nie wprowadza się konsumenta w błąd
Tak wynika z wyroku Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości w sprawie brytyjskich operatorów komórkowych – O2 (UK) Ltd. i Hutchison 3G UK Ltd. Ta druga firma w celu promocji swoich usług wykorzystała charakterystyczne wyobrażenie bąbelków na niebieskim tle, które są przez konsumentów jednoznacznie kojarzone z 02. Potem następowało porównanie z cenami i usługami oferowanymi przez Hutchisona.
02 pozwał konkurenta i zarzucił mu naruszenie jego praw do znaków towarowych. Zarejestrowanie znaku towarowego pozwala jego właścicielowi zakazać...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta