Sprzedać drogo albo nie sprzedawać
Polska liga, chociaż kojarzy się z korupcją, pozostaje atrakcyjnym produktem. Kluby walczą o pieniądze
Jeżeli Canal Plus za transmisje daje kwotę ponaddwukrotnie wyższą niż podczas poprzedniego kontraktu, to znaczy, że produkt, jakim jest polska piłka, jest wart dwa razy więcej niż trzy lata temu – mówi Bogdan Basałaj, dyrektor zarządzający spółki Ekstraklasa SA. Jego optymizmu nie zmniejsza nawet to, że wciąż nie wiadomo, kto będzie jej tytularnym sponsorem.
Do spotkania pierwszoligowych klubów doszło w ubiegły czwartek, kiedy zapoznano się z nową ofertą dotychczasowego sponsora. PTK Centertel przez długi czas upierał się przy 38 milionach złotych za trzy sezony, teraz – co wiadomo nieoficjalnie – podwyższył kwotę do 45 milionów, dodając jednak dużo obostrzeń. – Kluby jednogłośnie odrzuciły nową propozycję, bo potrzebują pieniędzy gwarantowanych, a nie wypłacanych tylko w przypadku spełnienia warunków, za które trudno wziąć odpowiedzialność – mówi Adrian Skubis, rzecznik Ekstraklasy.
Te warunki to nie tylko utrzymanie odpowiedniego poziomu sportowego, ale także inwestycje w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta