Eurotel kupił konkurenta – PPI
Kosztem 7,5 mln zł giełdowa spółka powiększyła sieć sprzedaży o 44 punkty
Po kupieniu pionu dilerskiego PPI giełdowy Eurotel – z blisko 180 punktami sprzedaży – wyrósł na największego partnera sieci Era. Dużo większy już nie będzie, ponieważ w umowach agencyjnych Era ogranicza wielkość sieci pojedynczego partnera do 200 punktów.
– Uruchomimy wkrótce kilka kolejnych punktów sprzedaży, więc o większych akwizycjach nie może być już mowy. Będziemy szukali szansy we współpracy z innymi operatorami – powiedział wczoraj Tomasz Basiński, wiceprezes Eurotelu.
Spółka szuka okazji do przejęcia co najmniej 40 – 50 punktów sprzedających usługi innego operatora. Swoje możliwości finansowe szacuje na co najmniej 20 mln zł. Zarząd utrzymuje, że wolałby uniknąć finansowania akwizycji nową emisją akcji (to doprowadziłoby do spadku kursu spółki).
Przejęcie PPI da spółce w drugim kwartale dodatkowe 3,8 mln zł ze sprzedaży produktów (czyli prowizji od Ery za pozyskanie i utrzymanie klienta) i ok. 1 mln zł zysku brutto.