Globalizacja pożera polskie marki
Pięć i pół miliarda złotych do kosza. TP SA, Era, POP – za kilka lat tych nazw może już nie być. Światowe koncerny bez żalu rezygnują z niepasujących do ich strategii marek
Niedawno Netia kupiła Tele2 Polska razem z bazą ponad 700 tys. klientów. Użytkowników Tele2 Netia chętnie przejmie, ale marki tej firmy już nie, chociaż Tele2 promowało ją od 2003 r. kosztem co najmniej 100 mln zł. Wartość marki Tele2 można oszacować na 80 – 90 mln zł.
– Klienci lepiej postrzegają naszą markę, a oszczędności na promowaniu tylko jednego brandu wyniosą 10 mln zł rocznie – tłumaczył Mirosław Godlewski, prezes zarządu Netii.
Grupa France Telecom szacowała oszczędności na unifikacji swoich licznych marek na 200 mln euro. Ofiarą tych oszczędności może paść marka Telekomunikacji Polskiej, warta według ostatniego raportu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta