Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Rusza motoekspansja Państwa Środka

28 sierpnia 2008 | Ekonomia | Danuta Walewska
Terenowy Landwind kosztuje około 11 tys. euro
źródło: materiały prasowe
Terenowy Landwind kosztuje około 11 tys. euro
Za sportowego Brilliance BC3 trzeba zapłacić 14 tys. euro
źródło: materiały prasowe
Za sportowego Brilliance BC3 trzeba zapłacić 14 tys. euro
Małolitrażowy Chery QQ to wydatek 7 tys. euro
źródło: materiały prasowe
Małolitrażowy Chery QQ to wydatek 7 tys. euro
Great Wall Hover wyceniany jest na 12 tys. euro
źródło: materiały prasowe
Great Wall Hover wyceniany jest na 12 tys. euro
Pozycja chińskich producentów samochodów. Samochodowe firmy Państwa Środka dopiero zaczynają ekspansję na międzynarodowym rynku. Ich pierwsze kroki na razie nie zagrażają globalnym koncernom, ale potencjał i determinacja chińskich firm są ogromne.
źródło: Rzeczpospolita
Pozycja chińskich producentów samochodów. Samochodowe firmy Państwa Środka dopiero zaczynają ekspansję na międzynarodowym rynku. Ich pierwsze kroki na razie nie zagrażają globalnym koncernom, ale potencjał i determinacja chińskich firm są ogromne.

Chiny za kilka lat mogą być największym rynkiem samochodów na Świecie. Na wszystkich największych salonach motoryzacyjnych obecność chińskich producentów aut jest coraz bardziej widoczna. Nadal jednak większość modeli do złudzenia przypomina kopie pojazdów produkowanych przez globalne koncerny

Chiński „Great Wall” nie miał żadnych zahamowań w skopiowaniu fiata pandy, chery QQ wygląda jako daewoo matiz. Jego producent Chery Automobile nie dosyć, że nie zamierzał zaprzestać produkcji tego modelu nawet po naciskach władz, ale jeszcze zaczął go eksportować na rynki azjatyckie, gdzie matizy z Korei sprzedawały się najlepiej.

Vauxhall Frontera (Opel Frontera) znalazł swoje wierne odbicie w modelu Landwind. Mówiono o nim nawet, że z bliska przypomina Opla, ale w środku nadal „siedzi Mao”. Z kolei honda CRV znalazła swoje chińskie odwzorowanie w Laibao SRV, a chiński Dadi Shuttle wygląda, wypisz wymaluj, jak toyota prado. Producenci z Państwa Środka nie mieli również problemów z wiernym skopiowaniem luksusowych modeli, poczynając od Rolls-Royce’a Phantom (Hongqi HQD) i Mercedesa klasy C (Geely Merrie 300), a Ferrari...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8102

Spis treści
Zamów abonament