Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wielki boom w reklamie telewizyjnej

08 września 2008 | Ekonomia | Jakub Bierzyński

Tydzień temu pojawiły się prawie równolegle trzy niezależne raporty dotyczące rozwoju rynku reklamy telewizyjnej w Polsce. Rozbieżności między nimi są ogromne – pisze Jakub Bierzyński, prezes zarządu OmnicomMediaGroup

C o roku w sierpniu ukazują się podsumowania pierwszej połowy roku na rynku reklamowym. Nie inaczej było i tym razem. Tydzień temu pojawiły się prawie równolegle trzy niezależne raporty dotyczące rozwoju rynku reklamy telewizyjnej w Polsce. Co ciekawe, dość drastycznie się różnią nie tylko podawanymi estymacjami, ale przede wszystkim stopniem optymizmu w ocenie prognoz rozwoju rynku do końca roku.

Raporty zostały opublikowane przez: firmę konsultingową z dziedziny mediów i reklamy CR Media Consulting, dom mediowy Starlink oraz spółkę giełdową TVN. CR Media przewiduje spowolnienie rozwoju rynku reklamy telewizyjnej. Według jej analityków wzrost rynku reklamowego w pierwszym półroczu tego roku wyniósł zaledwie 11 proc. Prognozy domu mediowego Starlink dość drastycznie odbiegają od powyższych danych. Według tej firmy rynek wzrósł o 18,3 proc. Zarząd TVN w raporcie finansowym za drugi kwartał tego roku szacuje wzrost rynku reklamy telewizyjnej na 19,9 proc.Jaka jest prawda o polskim rynku reklamowym? Czy istnieje obiektywne i jednoznaczne źródło danych na ten temat?

Kłopot z monitoringiem

Wszystkie firmy w swoich przewidywaniach opierają się na danych z monitoringu reklam. Dane te zbierane są bardzo rzetelnie. Dwa konkurencyjne instytuty badawcze: TNS OBOP i AGB, monitorują każdą reklamę, która pojawia się w polskich stacjach...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8111

Spis treści

Nieruchomości, budownictwo

Apartamenty z widokiem na Szrenicę
Brytyjski sposób na ożywienie sprzedaży domów
Będą promocje
Ceny na wakacjach
Coraz więcej ofert z Florydy
Deweloperzy dostosowują się do potrzeb klientów
Dobry czas na oglądanie
Dom na osiedlu Polnych Maków
Grunty mogą podrożeć o prawie 10 proc.
Marzymy o domach i penthouse’ach
Małe mieszkanie lepiej kupić, niż wynająć
Media można opłacać samodzielnie
Mieszkać pomiędzy potokami
Nowe miasteczko na terenie huty
Nowości - co proponują producenci chemii budowlanej
Nowości - co proponują producenci narzędzi
Pod domy jednorodzinne i obiekty usługowe
Pośrednicy nie pomogą wystartować i wygrać
Pracownik z Ukrainy
Prawdziwe okazje na rynku to rzadkość
Przy Parku Krajobrazowym
Realne ceny mieszkań będą spadać
Rynek czeka na jesienne ożywienie
Rynek dla bardziej cierpliwych inwestorów
Samorządy zawodowe pośredników potrzebne od zaraz
Sprawdź przez Internet plan zagospodarowania
Sprawdź, zanim kupisz
Stara klepka, piękne okucia
Sąsiedzi nie zajrzą do okien
To właściciele decydują o transakcji
W skrócie
Z użytkownika – właściciel
Za szafki płacą czasem dodatkowo
Zakup kontrolowany glazury i styropianu
Zapytaj eksperta: Budowa po sąsiedzku
Zapytaj eksperta: Grunt na sprzedaż
Zapytaj eksperta: Ile warstw farby na elewacje
Zapytaj eksperta: Kominek w mieszkaniu
Zapytaj eksperta: Prawo własnościowe zamiast własności
Zapytaj eksperta: Reklama na działce
Zapytaj eksperta: Zmiana sposobu użytkowania lokalu
Zeus z Bemowa
Ziemia czeka na inwestorów
Łatwiej wynająć dwa pokoje niż kawalerkę
Zamów abonament