Wielki boom w reklamie telewizyjnej
Tydzień temu pojawiły się prawie równolegle trzy niezależne raporty dotyczące rozwoju rynku reklamy telewizyjnej w Polsce. Rozbieżności między nimi są ogromne – pisze Jakub Bierzyński, prezes zarządu OmnicomMediaGroup
C o roku w sierpniu ukazują się podsumowania pierwszej połowy roku na rynku reklamowym. Nie inaczej było i tym razem. Tydzień temu pojawiły się prawie równolegle trzy niezależne raporty dotyczące rozwoju rynku reklamy telewizyjnej w Polsce. Co ciekawe, dość drastycznie się różnią nie tylko podawanymi estymacjami, ale przede wszystkim stopniem optymizmu w ocenie prognoz rozwoju rynku do końca roku.
Raporty zostały opublikowane przez: firmę konsultingową z dziedziny mediów i reklamy CR Media Consulting, dom mediowy Starlink oraz spółkę giełdową TVN. CR Media przewiduje spowolnienie rozwoju rynku reklamy telewizyjnej. Według jej analityków wzrost rynku reklamowego w pierwszym półroczu tego roku wyniósł zaledwie 11 proc. Prognozy domu mediowego Starlink dość drastycznie odbiegają od powyższych danych. Według tej firmy rynek wzrósł o 18,3 proc. Zarząd TVN w raporcie finansowym za drugi kwartał tego roku szacuje wzrost rynku reklamy telewizyjnej na 19,9 proc.Jaka jest prawda o polskim rynku reklamowym? Czy istnieje obiektywne i jednoznaczne źródło danych na ten temat?
Kłopot z monitoringiem
Wszystkie firmy w swoich przewidywaniach opierają się na danych z monitoringu reklam. Dane te zbierane są bardzo rzetelnie. Dwa konkurencyjne instytuty badawcze: TNS OBOP i AGB, monitorują każdą reklamę, która pojawia się w polskich stacjach...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta