Internet podbija telewizję na świecie
Nowa wersja Windows, telewizory z trójwymiarowym obrazem i łączące się z siecią oraz walka z recesją podlana zielonym sosem ekologii. Tak w skrócie wygląda tegoroczna wystawa Consumer Electronics Show – największa tego rodzaju impreza na świecie.
Widok tłumu gości odwiedzających wystawę w centrum Las Vegas sprawia, że można zapomnieć o kłopotach światowej gospodarki. Stoiska największych firm elektroniki domowej są dosłownie oblegane, a autobusy przewożące zwiedzających między halami CES wypełnione po brzegi.
Przed salami, w których odbywają się konferencje prasowe, ustawiają się kilkudziesięciometrowe kolejki. Ale sami producenci sprzętu i oprogramowania wyraźnie dają sygnały, że przygotowują się do recesji.
– Niezależnie od tego, co dzieje się z ekonomią, nasze cyfrowe życie może stać się jeszcze bogatsze – mówił szef Microsoftu Steve Ballmer podczas konferencji otwierającej wystawę. Zdaniem Ballmera najważniejsze trendy to łączenie telewizora, komputera i komórki, a także łatwiejsza obsługa urządzeń. W tym roku pierwszy raz nikt nie ściga się o to, kto pokaże telewizor z największym ekranem. Brak nowych przełomowych technologii, które mogłyby napędzić rynek. Zamiast tego firmy sięgnęły po sprawdzone już sposoby – łatwość obsługi i ekologię.
Zielonym do góry
Według raportu opublikowanego niedawno przez organizatorów wystawy CES – Consumer Electronics Association, – to czy urządzenie jest przyjazne dla środowiska i oszczędne, w coraz większym stopniu decyduje o zakupie. Dziewięć na dziesięć amerykańskich rodzin przyznaje, że kolejny telewizor powinien być bardziej energooszczędny. Ponad...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta