Urzędnik będzie oceniany co 6 miesięcy
Nie ma już odgórnych reguł ani kryteriów oceny pracy urzędników samorządowych. Teraz mają je ustalać kierownicy poszczególnych jednostek
Dotychczasowa grupa samorządowców, którzy muszą poddawać się ocenom okresowym, skurczyła się od początku tego roku. Zostali z niej wykluczeni pracownicy mianowani i to mimo zachowania tego statusu do 31 grudnia 2011 r. To dlatego że do czasu przekształcenia się ich dotychczasowych stosunków pracy w umowy o pracę na czas nieokreślony stosujemy do nich nową ustawę, która nie obejmuje ich już obowiązkiem ocen. Poprzednie regulacje wiążą ich jedynie w zakresie wynagrodzeń, a rozwiązywanie stosunku pracy następuje już w trybie art. 55 ustawy z 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (DzU z 2001 r. nr 142, poz. 1593 ze zm.). Okresowej ocenie podlegają zatrudnieni na stanowiskach urzędniczych, w tym kierowniczych. Tylko takich pracowników wskazuje art. 27 ust. 1 nowej ustawy. Dla urzędników to żadna nowość, gdyż pod rządami ustawy z 1990 r. też byli oceniani. Ale teraz mogą się spodziewać zmian w trybie i kryteriach oceny.
Zarządzenie zamiast rozporządzenia
Modyfikacja procedury i kryteriów oceny jest skutkiem zmiany podmiotu kompetentnego do ich ustalenia. Do końca 2008 r. była to Rada Ministrów. Jej rozporządzenie z 13 marca 2007 r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania ocen kwalifikacyjnych pracowników samorządowych (DzU nr 55, poz. 361) przestało jednak obowiązywać za sprawą art. 28 nowej ustawy. Przepis ten upoważnił kierowników...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta