Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Włoskie tanie metro

17 lutego 2009 | Życie Warszawy | Maciej Czerski
Budowa II linii ma być ekspresowa – ponad sześć kilometrów podziemnej kolejki powstanie w 48 miesięcy. Na wysokości stacji Świętokrzyska dwie linie zostaną połączone tunelem technicznym, za pomocą którego pociągi będą wjeżdżały i wyjeżdżały do stacji techniczno-postojowej na Kabatach. Metro zostanie wydrążone pod dnem Wisły i stanie się drugim w stolicy tunelem, którym pod rzeką będzie można dostać się suchą stopą na drugi brzeg (pierwszy to wybudowany w latach 60. tunel SPEC). Nie wiadomo, kiedy miasto rozpisze przetarg na budowę kolejnych odcinków na Targówek i Bemowo.
źródło: Życie Warszawy
Budowa II linii ma być ekspresowa – ponad sześć kilometrów podziemnej kolejki powstanie w 48 miesięcy. Na wysokości stacji Świętokrzyska dwie linie zostaną połączone tunelem technicznym, za pomocą którego pociągi będą wjeżdżały i wyjeżdżały do stacji techniczno-postojowej na Kabatach. Metro zostanie wydrążone pod dnem Wisły i stanie się drugim w stolicy tunelem, którym pod rzeką będzie można dostać się suchą stopą na drugi brzeg (pierwszy to wybudowany w latach 60. tunel SPEC). Nie wiadomo, kiedy miasto rozpisze przetarg na budowę kolejnych odcinków na Targówek i Bemowo.

Budowa metra może być droższa, niż zakładał ratusz. Żadne z pięciu konsorcjów startujących w przetargu nie zmieściło się w planowanym budżecie. Mimo to eksperci są zgodni: czas wybrać wykonawcę.

Włoskie konsorcjum Astaldi chce za kontrakt najmniej – 4,1 mld zł. Cenowo pobiło nawet Chińczyków, którzy zaoferowali 4,5 mld zł.

Zaraz po otwarciu kopert odpowiedzialny za inwestycje wiceprezydent Jacek Wojciechowicz wybiegł z sali w towarzystwie współpracowników, a ochrona zamknęła za nim drzwi na klucz. Być może musiał porozumieć się z prezydent Hanną Gronkiewicz-Waltz, bo żadna z ofert nie mieści się w zaplanowanym budżecie inwestycji.

Również kilkunastoosobowa delegacja chińskiego konsorcjum China Overseas Engineering Group Co. Ltd opuszczała gmach metra w...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8245

Spis treści
Zamów abonament