Popyt na materiały spada
Branża w kryzysie. W części hurtowni i sieci już spadła sprzedaż. Firmy tną koszty, bo boją się, że będzie gorzej
— W styczniu 2009 r. popyt na oferowane przez nas produkty był o ok. 10 proc. mniejszy niż w grudniu 2008 r. — mówi Marzena Mysior-Syczuk z Polskich Składów Budowlanych, największej sieci hurtowni materiałów budowlanych w Polsce. W pierwszych tygodniach tego roku o ok. 12 proc. zmniejszyła się natomiast sprzedaż sieci DDD Dobre Dla Domu. Jej przedstawiciele podkreślają, że nadal nie wiadomo, spadek jest efektem kryzysu czy też corocznego wyhamowania popytu w styczniu i lutym.
Sygnały o spadku popytu docierają także od producentów materiałów budowlanych. — Od początku roku wielkość sprzedaży stolarki otworowej w Polsce jest o ok. 20 proc. niższa niż rok temu — szacuje Mikołaj Placek, prezes Oknoplastu z Krakowa. Dodaje, że — mimo spadkowego trendu — jego firmie udało się w tym czasie zwiększyć obroty o 5 proc.
Zmniejszył się także popyt na cement. Stowarzyszenie Producentów Cementów podaje, że w styczniu 2009 r. jego sprzedaż na rynku krajowym przekroczyła nieznacznie 541 tys. ton. Rok wcześniej była o ok. 44 proc. wyższa.
Zdaniem Luca Callebata, prezesa Lafarge, czołowego producenta cementu w Polsce skurczeniu rynku winna jest pogoda: — W styczniu i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
