Jeśli nie poinformujesz, możesz stracić
Jednym z obowiązków przedsiębiorcy, który realizuje projekt dzięki unijnej dotacji, jest informowanie o tym opinii publicznej jak i firm z nim współpracujących.
Dlatego np. korespondencja wysyłana do podwykonawców lub do urzędu, który przyznał dotację, musi być odpowiednio oznakowana. W nagłówku trzeba umieścić logo Unii Europejskiej, nazwę programu, z którego firma korzysta, i np. herb województwa, jeżeli dotyczy to jednego z programów regionalnych. Co istotne, przepisy w tym zakresie są precyzyjne i zabraniają np. posługiwania się skrótami. Dlatego jeżeli dofinansowanie pochodzi z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, nie wystarczy napisać, że projekt dotuje EFRR.
Szczególne obowiązki w tym zakresie spoczywają na wnioskodawcach realizujących duże projekty (np. budowlane). Wtedy wymogiem może być nawet umieszczenie specjalnej tablicy pamiątkowej, tak żeby każdy wiedział, że wzniesiony budynek powstał dzięki unijnemu wsparciu.