Kiedy znak towarowy jest renomowany
Warunkiem uznania znaku towarowego za renomowany jest przede wszystkim powszechna jego znajomość. Musi się jednak on odznaczać jeszcze innymi cechami
Potwierdził to Sąd Najwyższy w wyroku kończącym długotrwały spór między producentami leków ziołowych.
W pozwie wniesionym przeciwko spółce z o.o. Phytofarm firma Herbapol Łódź SA (teraz Lublin) żądała, by sąd zakazał konkurentce posługiwania się znakami towarowymi Normovit, Urovit, Septovit, Diabetovit itd.
Herbapol twierdził, że posługując się nimi, Phytofarm narusza jego prawa do zarejestrowanych w Urzędzie Patentowym w części już w 1949 r. znaków towarowych używanych z przyrostkiem „san” na oznaczenie znanych na rynku mieszanek ziołowych: Normosan, Urosan, Septosan itd. Twierdził też, że konkurent zmierza do wdarcia się w jego renomę i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta