Tanie drukowanie
Koszty druku mogą stanowić nawet 11% miesięcznych wydatków całej firmy. Metod oszczędzania jest wiele, ale nie zapominajmy o głównej zasadzie: im dane urządzenie jest droższe w momencie zakupu, tym tańsza będzie jego eksploatacja.
Drukarka w biurze, mimo postępującej komputeryzacji archiwów, to ciągle urządzenie niezbędne. Zresztą wiele osób woli przeglądać dokumenty na papierze, niż czytać je na ekranie komputera. To siła przyzwyczajenia, której nie jest w stanie zmienić nawet moda na ekologię. Pewnie dlatego producenci drukarek nie odczuwają kryzysu aż tak boleśnie, jak choćby koncerny wytwarzające samochody. Trzeba jednak przyznać, że globalne zawirowania nie ominą i naszego rynku.
– W tej chwili nie mamy aktualnych danych o sprzedaży w Polsce, ponieważ nasz rynek jest badany tylko raz na kwartał przez niezależne centra badawcze – stwierdza Wojciech Gierasimowicz, dyrektor sprzedaży bezpośredniej Canon Polska. – Dane za zeszły rok nie mają już większego zastosowania, ponieważ sytuacja kryzysowa mogła całkowicie zmienić układ sił na rynku.
Najbliższe wyniki mają być dostępne dopiero pod koniec maja. Nie zmienia to jednak faktu, że u większości producentów sprzętu drukującego nastroje są – biorąc pod uwagę ogólnie trudną sytuację – całkiem dobre.
– W Polsce systematycznie wzrasta popyt na rozwiązania do druku laserowego, co jest związane między innymi z tym, że współczesne urządzenia laserowe są znacznie bardziej przystępne cenowo niż jeszcze kilka lat temu – mówi Jakub Ładyński, marketing manager w Konica Minolta Business Solutions Polska. – Są także coraz szybsze, oferują coraz lepszą...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta