Przewietrzanie open space
Te same twarze, otoczenie i wnętrze – monotonia biura może zanudzić każdego. Tymczasem udana aranżacja firmowego open space to lepsza atmosfera pracy, kreatywność, a więc i wyższe zyski.
Ciągłe siedzenie biurko w biurko z tymi samymi kolegami, „podziwianie” od lat jednej paprotki czy nieskończenie długi łańcuch tych samych mebli – takie widoki prędzej czy później zniechęcą do pracy nawet najwytrwalszych. Zwłaszcza tam, gdzie wymagane jest twórcze myślenie. Praktycznie w większości firm jest ono niezbędne, więc warto je stymulować.
Psychologowie nie mają złudzeń – otoczenie wpływa na nasze samopoczucie i na to, jak chętnie w nim przebywamy. A wbrew pozorom pomysłów, jak zagospodarować open space, jest nieskończenie wiele. Ba, mogą się one zmieniać – zarówno w czasie, jak i w przestrzeni. Współczesne biurowce są bowiem oddawane do użytku bez wewnętrznych ścian działowych. Nie da się przesunąć tylko szybu windy i filarów nośnych. Jednak cała reszta to już efekt pomysłowości architektów i zatrudniających ich właścicieli.
Ci pierwsi wiedzą jednak najlepiej, jak trudno przekonać do swoich wizji tych drugich. Zwłaszcza w Polsce. Tymczasem najnowszy trend to odchodzenie od oszczędnej sztampy na rzecz pomysłowości, oddawania „ducha firmy” i mobilności w biurze. Bo skoro wymaga się tego od pracowników, to czemu nie od firmowego otoczenia?
Mobilne biurka zestawiane w dowolne kompozycje są przydatne zwłaszcza wówczas, gdy kilka osób pracuje...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta