Nie będzie zapłaty za zwrócony wadliwy towar
Jeśli po cesji należności za towar kupujący odstąpił od umowy sprzedaży z powodu jego wad, nabywca tej należności nie może żądać od niego zapłaty
Tak uznał Sąd Najwyższy w ważnym dla praktyki wyroku, który był wydany na posiedzeniu niejawnym, a do którego dotarła „Rz”.
Reklamacja po cesji
Spór rozpoczęła umowa sprzedaży płyt stolarskich zawarta w lutym 2006 r. między spółką z o.o. jako sprzedającym oraz Krystyną S. prowadzącą zakład drzewny. Spółka wystawiła jej fakturę VAT na ponad 230 tys. zł. Tego samego dnia na podstawie umowy przelewu zawartej ze Śląskim Centrum Kapitałowo-Inwestycyjnym scedowała na tę firmę należności wynikające z faktury. Krystyna S. jako dłużniczka wyraziła zgodę na ten przelew i zobowiązała się do zapłaty w terminie do 7 maja 2006 r., a w razie opóźnienia do zapłaty odsetek w wysokości 4 proc. w skali miesiąca.
W maju 2006 r. po stwierdzeniu nadmiernego zawilgocenia płyt Krystyna S. zgłosiła sprzedawcy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta