Koszty amortyzacji i wpłaty na fundusz
Ekspertka odpowiada na pytania czytelników dotyczące podatku dochodowego
Marta Ignasiak doradca podatkowy w kancelarii FKA Furtek Komosa Aleksandrowicz sp.k.:
Promocja produktów rolnych
Mam pytanie dotyczące faktur VAT RR (od rolników ryczałtowych). Słyszałam, że od przelewu za fakturę mamy odprowadzać 1 proc. na rzecz jakichś instytucji. Rzekomo tego 1 proc. nie można wrzucić w koszty. Czy rzeczywiście?
Od 1 lipca 2009 r. obowiązuje ustawa o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych, wzorowana częściowo na obowiązujących dotychczas rozwiązaniach dotyczących Funduszu Promocji Mleczarstwa i zapewne to o nią pyta czytelnik. Na jej podstawie mleczarnie, ubojnie, pośrednicy handlowi oraz zakłady przetwórcze skupujące określone produkty rolne mają obowiązek naliczać i pobierać od producentów rolnych wpłaty na wspieranie badań i promocji danej grupy produktów. Ponadto mają obowiązek przekazywać zebrane wpłaty raz na kwartał do właściwego funduszu promocji. Działają zatem w charakterze quasi-płatnika.
Wysokość należnej wpłaty zależy od rodzaju sprzedawanych produktów i wynosi 0,001 zł od każdego skupionego kilograma mleka oraz 0,1 proc. wartości netto skupionych w ramach opodatkowanej VAT działalności gospodarczej: świń żywych, bydła i cieląt żywych, koni żywych, owiec żywych, zboża, owoców i warzyw, drobiu żywego oraz ryb. Wysokość obciążenia wyliczana jest na podstawie wartości faktur za...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta