Wydatki na gadżety zwiększą koszty
Jesteśmy spółką. Jako właściciele centrum handlowego jesteśmy organizatorem różnego rodzaju imprez o charakterze promocyjnym, w czasie których rozdawane są słodycze, gadżety oraz losowane są nagrody rzeczowe.
Celem takich imprez jest przyciągnięcie większej ilości klientów odwiedzających centrum handlowe i w rezultacie sklepy znajdujące się na terenie centrum (podstawowym źródłem przychodów spółki są bowiem przychody z najmu). Czy wydatki na słodycze, gadżety firmowe i nagrody rzeczowe mogą być kosztem podatkowym?
Tak Ponieważ działania te mają na celu zwiększenie przychodów spółki, to może ona zaliczyć słodycze, gadżety firmowe oraz nagrody rzeczowe rozdawane klientom do kosztów uzyskania przychodów zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT. Kosztami uzyskania przychodów są bowiem wydatki poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów z wyjątkiem wymienionych w art. 16 ustawy. Prawidłowość takiego postępowania potwierdziła Izba Skarbowa w Warszawie w interpretacji z 6 października 2009 r. (IPPB5/423-432/09-6/JC).
Podstawa prawna:– ustawa z 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jedn. DzU z 2000 r. nr 54, poz. 654 ze zm.).