Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Okęcie: mniej spóźnień

21 grudnia 2009 | Życie Warszawy | Konrad Majszyk
W czasie mgły czasem tysiące pasażerów bezradnie oczekuje na przylot czy wylot samolotu  (na zdjęciu Terminal I). Niedługo ma być lepiej – więcej maszyn będzie mogło lądować
autor zdjęcia: Piotr Nowak
źródło: Fotorzepa
W czasie mgły czasem tysiące pasażerów bezradnie oczekuje na przylot czy wylot samolotu (na zdjęciu Terminal I). Niedługo ma być lepiej – więcej maszyn będzie mogło lądować

Od stycznia samoloty będą mogły lądować w trudniejszych warunkach. Ale tylko na jednym pasie. Dlaczego? Coś blokuje sygnał naprowadzający

Opóźnione lub odwołane loty, podróżni zdenerwowani brakiem informacji, wielogodzinne oczekiwania w terminalu – tak wygląda lotnisko na Okęciu w czasie bardzo gęstej mgły lub śnieżycy.

Wszystko dlatego, że warszawski port nie ma na razie odpowiednich urządzeń wspomagających lądowanie samolotów. Ma się to zmienić na początku przyszłego roku.

Jak po sznurku

Nowoczesny system naprowadzania samolotów ILS od 14 stycznia 2010 r. ma działać w drugiej, wyższej kategorii. Specjalistyczne aparatury radiowa i oświetleniowa pozwalają pilotowi „posadzić” maszynę przy bardzo ograniczonej widzialności i niskim zachmurzeniu.

Na czym to polega? ILS (ang. Instrumental Landing System) prowadzi pilota nad...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8504

Spis treści
Zamów abonament