Okęcie: mniej spóźnień
Od stycznia samoloty będą mogły lądować w trudniejszych warunkach. Ale tylko na jednym pasie. Dlaczego? Coś blokuje sygnał naprowadzający
Opóźnione lub odwołane loty, podróżni zdenerwowani brakiem informacji, wielogodzinne oczekiwania w terminalu – tak wygląda lotnisko na Okęciu w czasie bardzo gęstej mgły lub śnieżycy.
Wszystko dlatego, że warszawski port nie ma na razie odpowiednich urządzeń wspomagających lądowanie samolotów. Ma się to zmienić na początku przyszłego roku.
Jak po sznurku
Nowoczesny system naprowadzania samolotów ILS od 14 stycznia 2010 r. ma działać w drugiej, wyższej kategorii. Specjalistyczne aparatury radiowa i oświetleniowa pozwalają pilotowi „posadzić” maszynę przy bardzo ograniczonej widzialności i niskim zachmurzeniu.
Na czym to polega? ILS (ang. Instrumental Landing System) prowadzi pilota nad...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta