Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Karp tylko od święta

21 grudnia 2009 | Kraj | Jarosław Stróżyk
Dane pochodzą z badania portalu Wedkuje.pl, przygotowanego na podstawie informacji Głównego Urzędu Statystycznego i organizacji Pan Karp, promującej karpia jako polską markę kojarzoną z jakością, wykwintnym smakiem, oryginalnością i zdrową żywnością. 	—js
źródło: Rzeczpospolita
Dane pochodzą z badania portalu Wedkuje.pl, przygotowanego na podstawie informacji Głównego Urzędu Statystycznego i organizacji Pan Karp, promującej karpia jako polską markę kojarzoną z jakością, wykwintnym smakiem, oryginalnością i zdrową żywnością. —js

Polacy przypominają sobie o jedzeniu ryb głównie przed Wigilią

Jak wynika z badań portalu Wedkuje.pl, aż 90 proc. Polaków deklaruje, że na ich świątecznym stole pojawi się karp. – To jeden z tych elementów, jak choinka czy opłatek, które Polacy wymieniają jednym tchem jako kojarzące się im ze świętami – mówi „Rz” Rafał Jabłoński z Wedkuje.pl. – Wtedy na naszych stołach pojawia się nie tylko karp, ale też inne ryby. Niestety w ciągu roku ta sytuacja wygląda odmiennie.

Aż jedna piąta Polaków nie kupuje karpia poza okresem świątecznym. 23 proc. robi to jeszcze góra raz w roku, a tylko 32 proc. – od dwóch do czterech razy w roku.

Skąd się bierze ten fenomen świątecznej popularności karpia?...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8504

Spis treści
Zamów abonament