Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wójt powoła komisję spisową w urzędzie, określając jej skład i zadania

14 stycznia 2010 | Gazeta prawa i podatków | Jakub Bołtowicz

Obowiązek przeprowadzenia inwentaryzacji spoczywa również na jednostkach samorządu terytorialnego. Jego zaniedbanie skutkuje odpowiedzialnością za naruszenie dyscypliny finansów publicznych

Zasady przeprowadzania inwentaryzacji określają zarówno przepisy rangi ustawowej, jak i obowiązujące w każdej jednostce przepisy wewnętrzne.

Najważniejsze znaczenie będą miały tutaj przede wszystkim dwie ustawy: z 29 września 1994 r. o rachunkowości (tekst jedn. DzU z 2009 r. nr 152, poz. 1223 ze zm.) oraz z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (DzU nr 157, poz. 1240).

Policz biurka i komputery

Spis z natury może być zastosowany do inwentaryzacji takich składników majątkowych znajdujących się w jednostce, które łatwo można policzyć, np. wyposażenie budynku urzędu w szafy, biurka, krzesła czy sprzęt elektroniczny, ale nie tylko.

Wymienione zostały one w art. 26 ust. 1 pkt 1 ustawy o rachunkowości. Będą to również aktywa pieniężne (krajowe środki płatnicze, waluty obce), lecz tylko te, które znajdują się w kasie urzędu, a nie te...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8522

Spis treści
Zamów abonament