Uzależnieni od śmierci
Film Kathryn Bigelow zdobył na początku lutego dziewięć nominacji do Oscara, tyle ile słynny „Avatar”. W pełnym napięcia thrillerze iracka wojna działa na bohaterów jak narkotyk. I daje kopa, który może zabić
Od 2007 roku w Stanach Zjednoczonych powstało już kilka filmów o konsekwencjach amerykańskiej interwencji w Iraku i walki z terroryzmem („Królestwo”, „Ukryta strategia”, „Cena odwagi”, „Transfer”).
Najważniejsze z nich to: „W dolinie Elah” Paula Haggisa i właśnie „The Hurt Locker. W pułapce wojny” Kathryn Bigelow (na zdjęciu – na dole z prawej). Pokazują, że wojny po 11 września nie można opisać w kategoriach starcia, które prowadzi do moralnej wyższości zwycięzcy nad pokonanym. Współczesne konflikty zbrojne nie hartują ducha żołnierzy, ale wypaczają ich psychikę.
Film zaczyna się jak rasowy thriller – od wybuchu. Eksploduje...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta