Małe sklepy nadal znikają z polskiego rynku
Ich liczba w ubiegłym roku spadła o 5,5 tys., zyskują duże sieci
Jak wynika z najnowszych prognoz firmy Euromonitor International, na koniec 2009 r. w Polsce działało ponad 160 tys. sklepów ogólnospożywczych. Mimo kryzysu wartość rynku wzrosła o 4,4 proc., do 153 mld zł.
– Branża handlowa wydatnie przyczyniła się do złagodzenia i zminimalizowania skutków światowego kryzysu gospodarczego, podtrzymała produkcję, a więc zatrudnienie i popyt krajowy. Handel daje pracę ok. 2 mln osób i generuje 20 proc. PKB – mówi Renata Juszkiewicz, dyrektor przedstawicielstwa grupy Metro w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta