Pracownicy administracji mogą zostać bez polis
Sektor publiczny może ubezpieczać tylko w przetargu. Inne ubezpieczenia będą nieważne. Kary za brak przetargu – nawet do 150 tys. zł
Nieważne polisy przeszło miliona pracowników – takie mogą być skutki stanowiska Komisji Europejskiej. Zapoznał się z nim właśnie Urząd Zamówień Publicznych.
Opinia Komisji (MARKT C2 LR/bmg D (2010) 171464) to odpowiedź na pytanie UZP z grudnia zeszłego roku. Urząd chciał się upewnić, że do zawierania umów grupowego ubezpieczenia pracowników zatrudnionych w sektorze publicznym należy stosować procedury przetargowe. Komisja rozstrzygnęła te wątpliwości po myśli UZP.
Powyżej 14 tys. euro
Co to oznacza dla urzędów publicznych, samorządów lokalnych i spółek państwowych? Powinny stosować te procedury także przy ubezpieczaniu swoich pracowników.
Zgodnie z prawem zamówień publicznych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta