Kłopoty kolei to nasza specjalność
Chaos, jaki ma miejsce na torach w ostatnich dniach, to wina prawa pozwalającego na dziką konkurencję, zbyt niskich cen biletów lub za niskiego wsparcia kolei przez państwo. To fenomen na skalę europejską
Z początkiem czerwca kilkanaście swoich pociągów mają zlikwidować PKP InterCity. Od 4 maja z rozkładów jazdy zniknęło ponad 40 tanich połączeń międzywojewódzkich oferowanych przez Przewozy Regionalne. Wszystko przez długi wobec zarządcy torów. Obaj przewoźnicy są winni za korzystanie z infrastruktury prawie 500 mln zł. PKP Polskie Linie Kolejowe, spółka odpowiedzialna za zarządzanie i utrzymanie torów, zażądała od nich likwidacji części pociągów.
400 mln zł są winni przewoźnicy pasażerscy za korzystanie z torów
Postawiony pod presją samorządowy przewoźnik spłacił już 28,5 mln zł. Do 23 maja ma przelać kolejne 35 – 40 mln zł. Mimo to władze PKP PLK twardo stoją na stanowisku, że pociągów InterRegio na tory nie wpuszczą. – W weekend na tory wyjechały nasze pociągi międzywojewódzkie, ale pomimo spłacania przez nas zobowiązań zostały wstrzymane – mówi Tomasz Moraczewski, prezes Przewozów Regionalnych. – Próbowaliśmy wynegocjować zgodę na uruchomienie połączeń...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta