Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Odbicie na rynku aut luksusowych

04 sierpnia 2010 | Ekonomia | Bloomberg DW
źródło: Rzeczpospolita

Zysk największego światowego producenta aut luksusowych za II kw. przekroczył oczekiwania analityków. Odbicie w tym sektorze na świecie i doskonałe wyniki firmy w Chinach przyczyniły się do wzrostu cen akcji we Frankfurcie nawet o 4,8 proc.

Zysk netto wyniósł 831 mln euro wobec 119 mln euro rok temu. Analitycy oczekiwali, że będzie to 614 mln. W uzyskaniu znacznie lepszych wyników BMW pomógł niski kurs euro przy wzmocnieniu związanego z dolarem juana i dobrej sprzedaży w USA.

2009 r. był dla producentów aut luksusowych szczególnie trudny, bo pompowany dopłatami rządowymi popyt dotyczył głównie tanich samochodów. W tym roku w II kw. sprzedaż BMW zwiększyła się o 12,5 proc., do 380,4 tys. sztuk. Tym samym w I półroczu firma sprzedała 696 tys. pojazdów. Rósł popyt nie tylko na samą markę BMW, ale i na Mini, i Rolls Royce.

Ten kwartał też ma być korzystny dla BMW, bo rynek bardzo dobrze przyjął modele serii 5. Na cały rok BMW oczekuje wzrostu sprzedaży o 10 proc., do 1,4 mln aut.

Brak okładki

Wydanie: 8691

Spis treści
Zamów abonament